• Fri frakt över 599:-
  • Snabb leverans 3-5 dagar
  • Säker betalning / Klarna

DOFTBOX.SE KÖP- OCH LEVERANSVILKOR 

Användarvilkor

Dessa villkor gäller för webbplatsen www.doftbox.se (”Webbplatsen”), och reglerar förhållandena mellan dig som kund och Doftbox.se när du

handlar på webbplatsen över internet.

Läs noga igenom dessa villkor. Genom att handla på webbplatsen godkänner du villkoren.

Information om oss

Sthlm Fragrance Supplier. Organisationsnummer: 559106-3978

Adress: Sthlm Fragrance Supplier AB, Box 6111 , 102 32 Stockholm, E-post: support@doftbox.se

Momsregistreringsnummer: SE559106397801

Kundtjänst

Du når oss på support@doftbox.se. Vardagar kl. 08:00-17:00, med lunchstängt kl.12:00-13:00.

Vi svarar så fort vi kan oftast redan samma dag men inom 48 h. 

Om våra köpvillkor

Du får en automatisk orderbekräftelse samt övrig information om din beställning till angiven e-post direkt efter avslutat köp. Det är viktigt att du anger en korrekt e-post address för att få all relevant information om din order. Om något inte stämmer, kontakta oss direkt för ändring eller annullering, så vi kan åtgärda det innan beställningen hunnit packats och skickats.

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning.

Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för slutförsäljning och felaktiga uppgifter.

Betalningsvillkor och betalsätt:

Kortbetalning (VISA eller MasterCard)

Direktbetalning (Handelsbanken, SEB, Nordea, Swedbank)

Faktura via Klarna

Delbetalning via Klarna

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är

Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken.

Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

- Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall

innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i

kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, som specialtillverkade varor.

Via Klarna har du som kund möjlighet att flytta fram förfallodatum på din faktura, kostnadsfritt.

- Klarna administrerar alla våra fakturor, kontakta dem på 08-120 120 10 för mer information eller för att be dem flytta fram förfallodatumet.

Du kan helt kostnadsfritt flytta fram ditt förfallodatum genom något av dessa två alternativ:

1. Logga in på Mitt Klarna här

2. Kontakta Klarna på 020-120 120 10

- Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan

du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura,

oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång         

 

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

Leveransvillkor

Vi skickar beställningar med DHL Postnord och Fedex. Din beställning kommer levereras i din brevlåda eller till ditt närmaste ombud , i mån av plats på onbud , om den inte går ner i brevlådan.

Beställningar som läggs innan kl 12 på vardagar, skickas vanligtvis samma dag. Om du vill att paketet ska skickas ett senare datum, kan du ange det på

kassasidan under kommentar. Vid större kampanjer och högtider med hög belastning kan vi tyvärr inte garantera att din beställning skickas samma dag men vi packar och skickar alltid i turordning.

Paketen levereras med DHL ,Postnord och Fedex och delas ut vardagar, enligt villkor. Normalt leveranstid är ca 3 vardagar efter valt utskick datum om det inte står beställnings vara med ett annat datum. 

Levereras/aviseras till privatpersoner och företagsadresser. Företagspaket - Levereras enbart till företagsadresser.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan.

Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller

transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du

Kontakt med oss. 

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss ( paket och brev ca 7 dgr ), så fakturerar vi dig 350 kr för

vårt arbete med hantering av varorna, dubbel frakt kostad som belastas företaget. 

 Vid ordervärde överstigande  599 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Gäller privatpersoner inom Sverige. 

Ovanstående leveranssätt och priser gäller inom Sverige. För övrig leverans priser i Europa ser du frakt kostader när du väljer land i kassan innan du genomför ditt köp.

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan

att ange någon anledning.

Du har möjlighet att returnera oanvänd vara med originalförpackning inom 14 dagar från mottagandet , (gäller ej vid specialbeställda varor)

Doftbox.se måste bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen ej passerat.  Skicka e-mail till support@doftbox.se med ordernummer och vilken vara det gäller.

Du får ett e-mail med information och returnummer från oss.

När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris. Det sker alltid inom 30 dagar från det att vi tog emot den returnerade varan.  mer information här på FAQ

Vi mailar dig när den returnerade varan har anlänt. Vi kontaktar Klarna om återbetalning inom 30 dagar efter godkänd retur. Obs! Den som returnerar en vara står för returfrakt och transportrisk (dvs. att varorna kommer tillbaka till oss i nyskick). Paketera varorna väl (du får inte sätta klistermärken eller dyl. direkt på produktförpackningarna och inte skicka dem i produktförpackningen).

Använd med fördel samma ytter kartong och paketering varan levererades i för returen.

Ångerrätten gäller under förutsättning att varan returneras oskadad, i obruten originalförpackning och att alla typer av märkningar och klisterlappar finns kvar.

Du får ej ha använt doftolja i Aroma Diffuser vid retur. 

Har du beställt en order och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss ( paket och brev 7dgr ), så fakturerar vi dig 350 kr för administrativa kostnader samt tur och returfrakt. 

Vi löser inte ut försändelser som inte fått returnummer från oss och/eller inte är fullt frankerade.

Vårt lager hämtar ej ut försändelser som kommer till ombud.

Öppet köp eller ångerrätt gäller endast privatpersoner, inte företag.

Retur skickas till:

STHLM Fragrance Supplier/Doftbox
c/o Postpac AB
Elleholmsvägen 1
274 36 Skurup


Reklamationer på produkt eller leverans ska göras inom 5 arbetsdagar.

Kampanjer och Rea

Priser på kampanj- och reavaror gäller till utsatt sista datum, så långt lagret räcker (med reservation för slutförsäljning).

Ev. villkor för kampanjer finns angivna på Kampanjsidan i de fall de är öppna kampanjer.

Ångerblankett: 

Om du vill utöva ångerrätten via ångerblanket kan du fylla i och skicka in formuläret nedan, vi rekommenderar dock att du kontaktar oss direkt enl information ovan för att underlätta hanteringen av ärendet Du hittar blanketten här: Ångerblankett:

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Personuppgifter och e-postadresser lagras i vårt kundregister när du handlar. Ingen obehörig har tillgång till detta register och personuppgifter

och/eller e-postadresser lämnas inte ut till andra företag förutom de företag som hanterar den av kunden valda betallösningen (Payex/Klarna).

Du kan när som helst kontakta oss för att ta del av uppgifterna, ändra eller radera dem.

Du får nyhetsbrev av Doftbox.se nyhetsbrev kan själv, när som helst, av anmäla dig genom att klicka på en länk i mailet. Vi medverkar ej till

att skicka SPAM, utan skickar endast nyhetsbrev till våra kunder.

Om cookies

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker sparar på din dator. 

Cookies används bl a för att beställningsfunktionen på Doftbox.se skall fungera, och för att ge oss besöksstatistik (t ex information om hur

många besökare vi har på sidan). Utan den skulle du till exempel inte kunna behålla varorna i varukorgen om du lämnat sidan en stund.

Cookies kan inte heller förmedla några virus till dig. 

Om du inte vill ha några cookies kan du välja att inte acceptera cookies i din webbläsare, instruktioner hittar du i din webbläsares hjälptexter

(ev. kan du avsluta besöket genom att stänga webbläsarfönstret). Mer information om hur du gör finns här: http://www.minacookies.se/ditt-val/.

Obs! Att stänga av cookie-funktionen kan innebära att du inte får tillgång till alla sidor, får felmeddelande på vissa sidor eller inte kan genomföra ett köp.

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i

övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Kundtjänst

Du når oss på support@doftbox.se. Vardagar kl. 09:00-16:00, med lunchstängt kl.12:00-12:30.    

Vid hög belastning så ber chatten er att maila ärendet istället och ni får då svar på vardagar support tid.  

Produkten har blivit tillagd i varukorgen