Du når oss på support@doftbox.se. Vardagar kl. 08:00-17:00, med lunchstängt kl.12:00-13:00.
Vi svarar så fort vi kan oftast redan samma dag men inom 24 h måndag-fredag.
Du har även vår chatt funktion där du kan ställa frågor och få snabbt svar.
Är vi högt belastade så står det i chatten att du ska maila oss istället.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Du har möjlighet att returnera oanvänd vara med originalförpackning inom 14 dagar från mottagandet , (gäller ej vid specialbeställda varor)
Doftbox.se måste bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen ej passerat. Skicka e-mail till support@doftbox.se med ordernummer och vilken vara det gäller.
Du får ett e-mail med information och returnummer från oss.
När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris. Det sker alltid inom 30 dagar från det att vi tog emot den returnerade varan.
Vi mailar dig när den returnerade varan har anlänt. Vi kontaktar Klarna om återbetalning inom 30 dagar efter godkänd retur. Obs! Den som returnerar en vara står för returfrakt och transportrisk (dvs. att varorna kommer tillbaka till oss i nyskick). Paketera varorna väl (du får inte sätta klistermärken eller dyl. direkt på produktförpackningarna och inte skicka dem i enbart produktförpackningen). Använd med fördel samma ytter kartong och paketering varan levererades i för returen.
Ångerrätten gäller under förutsättning att varan returneras oskadad, i obruten originalförpackning och att alla typer av märkningar och klisterlappar finns kvar.
Du får ej ha använt doftolja i Aroma Diffuser vid retur.
Har du beställt en order och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss ( paket och brev ca 7 dgr ), så fakturerar vi dig 350 kr för administrativa kostnader samt tur och returfrakt. Vi löser inte ut försändelser som inte fått returnummer från oss och/eller inte är fullt frankerade. Vårt lager hämtar ej ut försändelser som kommer till ombud.
Öppet köp eller ångerrätt gäller endast privatpersoner, inte företag.
Retur skickas till:
STHLM Fragrance Supplier/Doftbox
c/o Postpac AB
Elleholmsvägen 1
274 36 Skurup
Reklamationer på produkt eller leverans ska göras inom 5 arbetsdagar samt med bilder på reklamationsorsak.
Du får en automatisk orderbekräftelse samt övrig information om din beställning till angiven e-post direkt efter avslutat köp. Det är viktigt att du anger en korrekt e-post address, telefonnummer och adress för att få all relevant information om din order. Om något inte stämmer, kontakta oss direkt för ändring eller annullering, så vi kan åtgärda det innan beställningen hunnit packats och skickats.
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för slutförsäljning och felaktiga uppgifter.
Betalningsvillkor och betalsätt:
Kortbetalning (VISA eller MasterCard)
Direktbetalning (Handelsbanken, SEB, Nordea, Swedbank)
Faktura via Klarna
Delbetalning via Klarna
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall
innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.
Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i
kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, som specialtillverkade varor.
- Klarna administrerar alla våra fakturor, kontakta dem på 08-120 120 10 för mer information eller för att be dem flytta fram förfallodatumet.
Du kan helt kostnadsfritt flytta fram ditt förfallodatum genom något av dessa två alternativ:
1. Logga in på Mitt Klarna här
2. Kontakta Klarna på 020-120 120 10
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan
du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura,
oavsett antalet köp.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Aroma Diffuser Tassel Edition måste laddas första gången innan användning i ca 8 h tills belysningen slår över från rött till grönt.
Har belysningen ej slagit om till grönt efter 8 h så sätt igång den ändå. För mer information om Aroma Diffuser Tassel Edition läs här
Det är samma Aroma Diffuser som Marble Grey Edition eller White Edition men i olika belysningar. Aroma Diffuser har olika funktioner så den kan skifta rofyllt i olika LED-belysningar alternativt pausas på en viss "färg" i belysningen som du kan ha sett på bilder. Du kan variera vilken färgton du önskar för att matcha inredningen eller bara förändra utseendet på ditt Aroma Diffuser efter säsong eller humör. Du kan även välja att ha den igång utan belysning med mist. Denna kommer i marmorgrå eller vit och du ser antingen en melerad Aroma Diffuser i olika belysning alternativt en vit Aroma Diffuser med olika belysning utan mönstret.
Nej alla Aroma Diffuser har automatisk avstängning när vattnet har dunstat.
Du finner tutorials under fliken Tutorials / Videos. Klicka här
Här kan du se hur dem olika modellerna från Sthlm Fragrance Supplier Aroma Diffuser fungerar samt hur du rengör din Aroma Diffuser.
Fjärrkontrollen ligger i en egen lucka i förpackningen på baksidan av förpackningen.
Fjärrkotrollen har en säkerhets list som skall dras ut innan användning.
Att prenumerera på dofter, eller parfymer, är en populär tjänst för dem som vill få sina favorit dofter efter utvald prenumerations tid.
Alla dofter kan du handa som engångs köp alt välja via drop down meny bredvid doften en prenumeration.
Dem flesta av våra dofter som tillhör våra Aroma Diffuser, Doftlampor, Aroma Burner osv har tjänst som erbjuder doftprenumerationer, där du kan välja prenumeration varje månad , varannan månad, var tredje månad eler var fjärde månad.
1. Välj en prenumerationstjänst
Brevid doften finner du en drop down meny där du kan välja:
Välj den tjänst som passar dig bäst beroende på om du önskar köpa din doft en gång eller via prenumeration.
2. Ditt abonnement
När du genomfört ditt köp står det i din orderbekräftelse vilken typ av tjänst du har valt. Tex:
3. Justera eller avsluta prenumerationen
Om du känner att du vill prova något nytt eller avsluta prenumerationen, kan du enkelt göra det via Mina Sidor eller via support mail: support@doftbox.se
Fördelar med doftprenumerationer
Kontrollera om du har någon “skräpmapp” i ditt e-postprogram där detta mejl kan ha hamnat. Det eller att kunden angivit fel e-postadress vid beställning är de absolut vanligaste orsakerna till uteblivna "ordererkännanden".
Du kan även ha ett spam filter på SMS som du kan ändra med din leverantör.
Om du inte får meddelanden från transportören om var ditt paket befinner sig, finns det några steg du kan ta för att försöka lösa problemet:
1. Kontrollera dina kontaktuppgifter
1. Kontrollera spårningsnumret
2. Besök transportörens webbplats
4. Kontrollera mobilinställningar och appar
5. Kontakta transportören
6. Kontakta avsändaren
7. Överväg andra aviseringstjänster
8. När allt ovan är gjort
Genom att följa dessa steg borde du kunna få bättre insyn i var ditt paket befinner sig och se till att du inte missar några viktiga aviseringar.
Vi finns här för dig.
Du hittar med säkerhet din fråga här i vår FAQ.
Om du inte hittar vad du söker så kontakta oss
via mail support@doftbox.se , kontakt formulär
eller chatta live för vidare assistens.
Sthlm Fragrance Supplier AB
Org.nummer: 559106-3978
Box 6111, 102 32 Stockholm
Produkten har blivit tillagd i varukorgen